Herb Gminy


Gmina Łubnice

Herb Gminy

Gmina Łubnice

BEZPŁATNE KURSY KOMPUTEROWE

Written by admin, 21 lipca, 2017

C:\Users\LAP\AppData\Local\Temp\FineReader12.00\media\image1.jpeg C:\Users\LAP\AppData\Local\Temp\FineReader12.00\media\image2.jpeg C:\Users\LAP\AppData\Local\Temp\FineReader12.00\media\image3.jpeg

Fundusze

Europejskie

Program Regionalny

Unia Europejska

Europejski Fundus/ Społeczny

BEZPŁATNE KURSY KOMPUTEROWE

DLA MIESZKAŃCÓW TERENÓW WIEJSKICH
Z WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO po 18 roku żyda

C:\Users\LAP\AppData\Local\Temp\FineReader12.00\media\image4.jpeg

5 bloków tematycznych, 21 kompetencji cyfrowych Darmowe materiały dydaktyczne Międzynarodowy egzamin ECCC DIGCOMP Zaświadczenie i certyfikat bez dodatkowych opłat

Zapraszamy osoby zamieszkujące na terenach wiejskich w wybranych
gminach województwa łódzkiego z wykształceniem maksymalnie
gimnazjalnym (do ISCED 2 włącznie).

www.kompetencje.pretender.pl

ZGŁOSZENIA: 790 38 38 39

C:\Users\LAP\AppData\Local\Temp\FineReader12.00\media\image5.jpeg C:\Users\LAP\AppData\Local\Temp\FineReader12.00\media\image6.jpeg

BEZPŁATNY

kurs komputerowy dla
mieszkańców terenów wiejskich
z województwa łódzkiego

C>1 projektu: Nabycie kompetencji TIK w zakresie zgodnym z rama kompetencji informatycznych i informacyjnych Digital Competence Freamwork na poziomie podstawowym A potwierdzonym uzyskaniem certyfikatu ECCC’ DIGCOMP .

Grupa docelowa:

  • które ukończyły 18 rok życia.
  • osoby dorosłe z wykształceniem najwyżej gimnazjalnym (do ISCED 2 włącznie),
  • osoby z obszarów wiejskich lub bardzo słabo zaludnionych województwa łódzkiego,
  • osoby zamieszkujące, pracujące lub uczące się na terenie woj. łódzkiego.
  • z własnej inicjatywy zainteresowane nabyciem, uzupełnieniem kompetencji w zakresie TIK.

Do projektu zgłaszać się mogą również osobv niepełnosprawne (w stopniu lekkim lub umiarkowanym)

Czteromiesięczny kurs komputerowy zawiera:

  • Obsługę Pakietu Office (programów: m.in. Word, Excel, PowerPoint);
  • Naukę wyszukiwania informacji Online;
  • Nawiązywanie kontaktów z innymi poprzez internetowe narzędzia komunikacji;
  • Tworzenie treści cyfrowych;
  • Podstawowe czynności chroniące urządzenia komputerowe;
  • Radzenie z problemami technicznymi.

ZAPISY: 790 38 38 39

PROGRAM SZKOLENIA -120 h

1. Informacja (25h)

2. Komunikacja (25h)

  1. Tworzenie treści (25h)
  2. Bezpieczeństwo (25h)

5. Rozwiązywanie problemów (20h)

INFORMACJA – 25h

  1. Przeglądanie, wyszukiwanie i filtrowanie informacji
  2. uzyskiwanie dostępu i wyszukiwanie informacji w Internecie,
  3. wyrażanie potrzeb z zakresu informacji,
  4. znajdowanie odpowiednich informacji,
  5. efektywne wybieranie materiałów informacyjnych,
  6. poruszanie się pomiędzy zasobami internetowymi,
  7. tworzenie własnych strategii informacyjnych
  8. Ocena informacji
  9. gromadzenie informacji,
  10. przetwarzanie informacji,
  11. rozumienie i krytyczna ocena informacji
  12. Przechowywanie i odnajdywanie informacji:
  13. organizowanie i przechowywanie informacji i treści w celu łatwiejszego odnajdywania,
  14. organizowanie informacji i danych

KOMUNIKACJA – 25h

  1. Komunikacja z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych i aplikacji
  2. interakcja poprzez wykorzystanie różnego rodzaju narzędzi cyfrowych i aplikacji,
  3. sposób realizacji, wyświetlania i zarządzania komunikacją cyfrową
  4. sposoby komunikowania się przy wykorzystaniu narzędzi cyfrowych,
  5. odwoływanie się do różnorodnych formatów komunikacyjnych,
  6. dostosowywanie trybów komunikacji i strategii do konkretnych odbiorców
  7. Dzielenie się informacjami i zasobami
  8. dzielenie się z innymi lokalizacją i treścią znalezionych informacji,
  9. postawa proaktywna w odniesieniu do rozprzestrzeniania wiadomości, zawartości i źródeł,
  10. stosowanie cytatów i integrowanie nowych informacji w istniejących zasobach wiedzy
  11. Aktywność obywatelska on-line
  12. uczestniczenie w życiu społecznym on-line,
  13. poszukiwanie możliwości własnego rozwoju,
  14. potencjał technologii w działaniach obywatelskich
  15. Współpraca z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych
  16. Netykieta
  17. normy zachowań on-line,
  18. różnorodność kulturowa,
  19. ochrona siebie i innych przed niebezpieczeństwami internetowymi (np. nękanie, przemoc wirtualna),
  20. identyfikacja niewłaściwych zachowań
  21. Zarządzanie tożsamością cyfrową
  22. tworzenie, dostosowywanie i zarządzanie jedną lub wieloma tożsamościami cyfrowymi,
  23. ochrona własnej reputacji w świecie wirtualnym,
  24. umiejętność zarządzania danymi zawartymi na jednym lub kilku kontach i aplikacjach

TWORZENIE TREŚCI – 25h

  1. Tworzenie treści
  2. tworzenie treści w różnych formatach, w tym multimedialnych,
  3. edycja i poprawianie treści stworzonych samodzielnie lub przez innych,
  4. ekspresja twórczej przy wykorzystaniu mediów cyfrowych i technologii
  5. Integracja i przetwarzanie treści
  6. wprowadzanie zmian, udoskonalanie i modyfikacja istniejących zasobów w celu tworzenia nowych, oryginalnych i rzetelnych treści i wiedzy,
  7. Przestrzeganie prawa autorskiego i licencji
  8. Programowanie – zastosowanie ustawień, modyfikacji programu, aplikacji, oprogramowania i urządzeń do zrozumienia funkcji i zastosowania danego programu

BEZPIECZEŃSTWO – 25h

  1. Narzędzia służące ochronie
  2. ochrona własnych urządzeń, ryzyka i zagrożenia cyfrowe,
  3. środki bezpieczeństwa i ochrony,
  4. Ochrona danych osobowych
  5. warunki korzystania z usługi,
  6. aktywna ochrona danych osobowych,
  7. rozumienie i poszanowanie prywatności innych osób,
  8. unikanie oszustw internetowych, zagrożeń i przemocy wirtualnej.
  9. Ochrona zdrowia – zagrożenia zdrowotne związane z wykorzystaniem technologii
  10. Ochrona środowiska – wpływ Technologii Informacyjno-Komunikacyjnych (TIK) na środowisko

ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW – 20h

  1. Rozwiązywanie problemów technicznych

a) identyfikacja możliwych problemów i ich rozwiązywanie z wykorzystaniem zasobów i narzędzi cyfrowych,

  1. Rozpoznawanie potrzeb i narzędzi niezbędnych do rozwiązywania problemów
  2. ocena własnych potrzeb w zakresie rozwoju zasobów, narzędzi i kompetencji,
  3. dopasowanie potrzeb do dostępnych rozwiązań,
  4. dostosowanie narzędzi do indywidualnych potrzeb,
  5. umiejętność krytycznej oceny możliwych rozwiązań i narzędzi cyfrowych.
  6. Innowacyjność i twórcze wykorzystywanie technologii
  7. wprowadzanie innowacji w technologii,
  8. aktywne uczestnictwo w zespołowym tworzeniu zasobów cyfrowych i multimedialnych,
  9. twórcze wyrażania się za pośrednictwem mediów cyfrowych i technologii,
  10. tworzenie wiedzy i rozwiązywanie problemów koncepcyjnych z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych,
  11. Rozpoznawanie braków w zakresie kompetencji cyfrowych
  12. obszary podnoszenia i aktualizacji własnych kompetencji,
  13. wspieranie innych w rozwoju ich kompetencji cyfrowych,
  14. bieżące śledzenie nowych rozwiązań.

 

Kalendarium Sesji i Komisji

Numery alarmowe

Numery konserwatorów sieci kanalizacyjnej:

606 655 039

608 743 350

Numery konserwatorów sieci wodociągowej:

602 524 293

605 220 455

„CZYSTE POWIETRZE”

Gminny punkt konsultacyjno-informacyjny programu „Czyste powietrze”
Osoba kontaktowa:

Wojciech Krawczak – tel 795 324 852

Biblioteka oraz świetlice wiejskie

Godziny otwarcia gminnej biblioteki publicznej:

Łubnice (pn, śr, czw) – od 9 do 18 oraz (pt) – od 9 do 12

Wójcin (wt, pt) – od 14 do 19

Dzietrzkowice (pn, śr) – od 13 do 18

Godziny otwarcia świetlic wiejskich:

Wójcin (pn-pt) – od 18 do 21

Łubnice (pn-pt) – od 15 do 18

Kolonia Dzietrzkowice (wt, czw) – od 17:30 do 21 oraz (piątek) – od 17:30 do 20:30

Dzietrzkowice (pn) – od 17:30 do 21; (śr) – od 17:30 do 20:30 oraz (sobota) – od 15:30 do 19

PSZOK

Projekt „Wspieraj lokalnie” realizowany jest przez Instytutut Wsparcia Organizacji Pozarządowych we współpracy z PITax.pl. Rozliczenie PIT.