UWAGA PRZEDSIĘBIORCY!!! Kontrola umów na odbiór odpadów komunalnych!
Written by Administrator, 26 maja, 2023
Prowadzisz działalność gospodarczą? Jeśli tak, musisz podpisać umowę na odbiór odpadów z tej działalności (nie można korzystać z koszy na odpady z gospodarstw domowych). Kopię tej umowy trzeba niezwłocznie przedstawić w Urzędzie Gminy.
Wójt Gminy Łubnice przypomina, że podmiot prowadzący działalność gospodarczą zobowiązany jest podpisać indywidualną umowę na odbiór odpadów komunalnych z przedsiębiorcą wpisanym do rejestru działalności regulowanej na terenie Gminy Łubnice (wykaz podmiotów dostępny jest w Urzędzie Gminy oraz na stronie internetowej – https://www.bip.lubnice.akcessnet.net/index.php?idg=7&id=800&x=4
W związku z powyższym na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 2 oraz art. 6 ust. 5a Ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2022 r. poz. 2519) właściciele nieruchomości, na terenie których jest prowadzona działalność gospodarcza, zobowiązani są do niezwłocznego przedstawienia kopii umowy w zakresie odbierania odpadów komunalnych i dowodów uiszczania opłat.
Kopię dokumentów należy dostarczyć w terminie do 30.06.2023 r, w następujący sposób:
– osobiście w Urzędzie Gminy Łubnice (pok. Nr 18),
– przesłać pocztą tradycyjną na adres Urzędu Gminy Łubnice, ul. gen. Sikorskiego 102, 98-432 Łubnice,
– przesłać skan na adres mailowy: uglubnice@uglubnice.com.pl lub poprzez ePUAP.
W przypadku niedostarczenia ww. dokumentów w wyznaczonym terminie, właściciele nieruchomości niezamieszkałych, na terenie których prowadzona jest działalność gospodarcza, zostaną wezwani
w terminie 7 dni, od dnia doręczenia wezwania, do przedłożenia kopii aktualnych umów i dowodów uiszczania opłaty za usługę.
Na podstawie art. 3 ust. 3 pkt 3 Ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, gmina obowiązana jest prowadzić ewidencję umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych.
Przypominamy, że niedopuszczalne jest mieszanie odpadów komunalnych z gospodarstwa domowego z odpadami powstającymi na skutek prowadzonej działalności gospodarczej.
W sytuacji, gdy nieruchomość posiada dwie części, tj. przeznaczoną na cele mieszkaniowe oraz przeznaczoną na działalność gospodarczą, właściciele nieruchomości powinni:
– uiszczać opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, zgodnie ze złożoną deklaracją do Urzędu Gminy za część dotyczącą nieruchomości zamieszkałej,
– zawrzeć dodatkową umowę na odbiór odpadów komunalnych z podmiotem uprawnionym, za część dotyczącą nieruchomości niezamieszkałej, na której jest prowadzona działalność gospodarcza.
W przypadku prowadzenia w części lokalu mieszkalnego obsługi biurowej oraz gdy przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą nie ma wydzielonego odrębnego pomieszczenia na jej prowadzenie lub jego usługi opierają się na usługach intelektualnych (np. doradztwo prawne, usługi terapeutyczne, grafika komputerowa), bądź prowadzi je poza miejscem zamieszkania (np. usługi transportowe lub budowlane itp.), należy dostarczyć oświadczenie o rodzaju pełnionych usług z zapisem, iż w związku z prowadzoną działalnością nie wytwarzają Państwo odpadów komunalnych, a także, że nie mają Państwo wydzielonego pomieszczenia na prowadzenie swojej działalności, a usługi prowadzone są poza miejscem zamieszkania (załącznik nr 1).
Jeśli dotychczas nie wszyscy przedsiębiorcy zawarli takie umowy, zobowiązani są do niezwłocznego wykonania tego obowiązku. Przedsiębiorcom nie posiadającym umowy na odbieranie odpadów komunalnych z odpowiednią firmą grozi kara grzywny.
Kalendarium Sesji i Komisji
Numery alarmowe
„CZYSTE POWIETRZE”
Biblioteka oraz świetlice wiejskie
PSZOK
Uchwały
Najnowsze wpisy
- Najlepsi absolwenci szkół podstawowych z Gminy Łubnice
- Płatność dla małych gospodarstw
- Zapytanie Ofertowe
- Obwieszczenie Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Sieradzu z dnia 04.08.2023 r. o wydanej decyzji utrzymującej w mocy decyzję Wójta Gminy Łubnice z dnia 26.06.2023 r., znak: RI.6220.1.2023.
- Rozwój edukacji przedszkolnej